Kompanije Epl, Samsung i Gugl našle su se na čelu liste najinovativnijih preduzeća u svetu, u 2013. godini. Time su tri najinovativnije firme ostale iste kao prošle godine, samo je Samsung pretekao Gugl.Anketa, koju je među više od 1.500 menadžera iz kompanija širom sveta sprovela istraživačka kuća Boston konsalting grup, otkrila je da je među 50 najinovativnijih preduzeća njih 16 iz sektora visoke tehnologije i 14 iz automobilske industrije, preneo je švajcarski list 24 sata.
Kompanije Epl, Samsung i Gugl našle su se na čelu liste najinovativnijih preduzeća u svetu, u 2013. godini.
Time su tri najinovativnije firme ostale iste kao prošle godine, samo je Samsung pretekao Gugl.
Anketa, koju je među više od 1.500 menadžera iz kompanija širom sveta sprovela istraživačka kuća Boston konsalting grup, otkrila je da je među 50 najinovativnijih preduzeća njih 16 iz sektora visoke tehnologije i 14 iz automobilske industrije, preneo je švajcarski list 24 sata.
U studiji se navodi da, kako se i očekivalo, tehnološke i informatičke kompanije čine polovinu od 10 najinovativnijih, pa je tako Majkrosoft zauzeo četvrto, a IBM šesto mesto.
Soni se nalazi na 11. poziciji, Fejsbuk na 12, a Lenovo na 22. mestu.
Iznenađenja u najnovijoj klasifikaciji dolaze iz automobilskog sektora. Među prvih 10 našla su se tri proizvođača automobila, Tojota na petom, Ford na osmom i BMW na devetom.
Najveći napredak u pogledu inovativnosti za godinu dana imao je Folksvagen, koji se popeo za 31 mesto i našao na 14. poziciji u 2013.
I još jedno iznenađenje među automobilskim kompanijama jeste Tesla motors, kompanija koja je ušla u prvih 50 najinovativnijih preduzeća u ovoj godini uprkos još skromnoj prodaji svojih električnih vozila.
Što se Švajcarske tiče, samo jedna kompanija, Nestle, uspela je da se svrsta među najinovativnije u 2013, ali je zauzela tek 50. mesto.
Percepcija inovativnosti poslednjih godina se nešto promenila, tako da su se, umesto farmaceutskih kompanija koje su doskora važile za najinovativnije, visoko plasirali proizvođači automobila, koji se na razne načine trude da se prilagode ekonomskoj krizi, objašnjava se u studiji.
Rezultati ankete među menadžerima, međutim, nisu jedini koji su odredili rang preduzeća u pogledu inovativnosti. Stavovi rukovodećih kadrova učestvovali su sa 80 odsto u oceni inovativnosti, a sa 20 odsto podaci o rastu prihoda i profita, kao i vrednosti novih investicija.